Pro každou firmu je zapotřebí mít její sídlo. V takovém sídle se firma zakládá, v tomto se pak podnik provozuje, a tak něco podobného určitě nesmí nikomu ze soukromníků chybět. Jenže tím, že je pro soukromé podnikání sídlo firmy nezbytné, to ještě nekončí. Nebo by to tím určitě nemělo končit. Pokud totiž někdo chce se svým byznysem uspět, potřebuje rovněž, aby bylo jeho sídlo co nejdokonalejší. Ne proto, že by na tom podnikatelům samotným zase až tak moc záleželo, ale proto, že si podle vzhledu a adresy firemního sídla zákazníci často vybírají, na koho vsadí.
Kdo má tedy dokonale vypadající firemní sídlo na známé adrese, slaví úspěchy daleko spíše než ten, kdo má o poznání horší objekt, nevzbuzující třeba ani špetku důvěry. A proto se obvykle po co nejdokonalejších firemních sídlech touží. Jenže někdy skutečně jenom touží. Protože jsou tato přehnaně drahá a často i nedostatková, a tak si je jen tak někdo dovolit nemůže. A kdo si nemůže firemní sídlo dostatečných kvalit koupit? Co ten?
Ani ten si naštěstí v tomto ohledu moc zoufat nemusí. Když už totiž nesežene ideální sídlo vlastní, může vsadit aspoň na to virtuální. Tedy zřídit si a pak formálně provozovat svůj podnik na adrese nějakého k tomuto svolného vlastníka jiné, luxusnější nemovitosti.
Když si chce sehnat virtuální sídlo OSVČ, nemusí s tím mít vůbec žádný problém. Takové sídlo je přece laciné, a přitom dokonalé tak, jak je to potřeba. Člověk si tu svou firmu skoro za pár korun zaregistruje, pak ji tady klidně i provozuje a je spokojen. A co na tom, že tady ve skutečnosti nepodniká, ale jen si tu nechá vyřizovat korespondenci nebo využívá omezené množství jiných nabízených služeb? O to tady přece nejde. Tady jde o to, že podnikatel získá spolu s takovým firemním sídlem dokonalou adresu. Na které ho budou zákazníci daleko ochotněji využívat.