Jestliže se podíváme na sledovanost internetových stránek, nelze si nepovšimnout, že zatímco na některé se hrnou davy uživatelů internetu, jiné zůstávají stranou zájmu. Což v praxi znamená, že zatímco ty první udávají směr a mají značný vliv, ty druhé skomírají někde na periférii zájmu a jejich význam je mizivý, pokud je tedy vůbec nějaký.
Z čehož logicky vyplývá, že by měl každý z vlastníků nějakého webu usilovat o to, aby jeho výtvor patřil k těm prvním zmíněným, aby nezůstával nepovšimnut. Ovšem přát si to nestačí. Pro vysokou návštěvnost toho kterého webu je nutno i učinit příslušné kroky, této se jen tak samo od sebe nedosáhne.
Jenže co učinit, aby se dostala ta která stránka do přízně co nejširších mas? Aby na ni zavítávali četní návštěvníci a hltali to, co je na ní zveřejněno? Aby se tu dozvídali novoty, aby si tu objednávali služby, nakupovali, inspirovali se, aby se tu kochali pohledem a co já vím, co všechno ještě se na takové stránce dělat dá?
Nejsprávnější odpovědí na položenou otázku je: „Vsaďte na SEO webu.“
Proč by tak měl nejeden z majitelů či provozovatelů internetových stránek učinit? Prostě a jednoduše proto, že je to právě tato optimalizace pro internetové vyhledávače, jež zajišťuje podobné prezentaci adekvátní počet návštěvníků.
Díky krokům, které k takové optimalizaci patří, se zvyšují šance, že se taková stránka propracuje v internetových vyhledávačích až do čela žebříčku odkazů, tam, kde hledají automaticky všichni, kdo pátrají po něčem konkrétním. Zatímco na odkazy, které jsou vyhledávači nabízené až na některé ze zadních pozic, sotva někdy někdo zavítá.
A proto jsou důležité jak úpravy samotného webu a odstraňování jeho nedostatků, tak i vhodná volba klíčových slov, zajišťování copywritingu a linkbuildingu a patřičná propagace. Které umožňují stránce stoupat vzhůru a být atraktivní a sledovanou.
Čehož by se jinak sotva někdy podařilo dosáhnout.